lördag 2 april 2011

Thin crisp

Alltså tunna knäckebrödsskivor. När man handlar knäckebröd och även kex så ser man att det finns ett enormt utbud och det är olika sorter i olika butiker. Men sådant är så klart kul för det är roligt att prova på nya sorter och uppleva nya smaker.

Idag har jag handlat thin crisp från Kvarnvingen, en tillverkare som jag inte kände till tidigare, men innehållet var bra så jag tänkte att det är värt att prova. Endast dessa ingredienser ingår:

fullkornsrågmjöl (94 %)
vatten
jäst
salt

I mitt stilla sinne undrar jag så klart varför vissa tillverkare ändå tror att man måste slänga i annat för att få ett bra bröd? Givetvis förstår jag att det handlar om pengar, men ändå, det är inte nödvändigt, för det finns bra produkter till bra pris och sämre till högre. Och om det mot förmodan skulle höja kilopriset med en femma så kanske det är värt det.

På kartongen står att det kan finnas spår av sesamfrö, så det ska man tänka på ifall man är känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar