lördag 23 april 2011

Grissini

Jag har skrivit om glutenfria grissini, men inte om vanliga, så här kommer det. Vad de innehåller har jag ingen aning om, men det ska jag alltså ta reda på. Ska bli spännande att se om de innehåller något som man inte vill äta. Risken finns alltid, för när det gäller kex, pinnar och bröd så är det rena lotteriet har jag lärt mig. Så nyfiken läser jag alltså innehållsförteckningen på dessa brödpinnar och hittar följande:

vetemjöl
palmolja
jäst
salt
malt: maltextrakt och sädesmjöl

Ja det var väl inget att säga om konstiga tillsatser och pinnarna kommer från Granforno. Däremot vill jag tydligt uppmärksamma alla på att det är palmolja i produkten. Så synd att det här förstör när produkten i övrigt är bra. Jag tänkte att jag skulle mejla dem och fråga varför de väljer palmolja och jag hittar snabbt deras sajt och det finns en knapp med kontaktuppgifter, men det går inte att mejla! Jag tänker inte ringa till Florida eller skriva snigelpost, vilka är alternativen, men jag ska kontakta kateringfirman/restaurangen som de kommer ifrån. Konstigt att de inte har sett det här, men saker kan givetvis gå en förbi. Förhoppningsvis har jag snart en kommentar från dem som jag delger er som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar