onsdag 27 april 2011

500 inlägg

Wow, tiden går och det blir alltfler inlägg och nu när jag skulle gå in och blogga så såg jag att det här blir mitt 500:e blogginlägg. Det är en hel del som har avhandlats under den här tiden och det har blivit mer än bara tillsatser som jag har skrivit om och så kommer det bli fortsättningsvis också. För även om det var främst det som jag ville skriva om när jag började blogga för snart två år sedan och som jag ville lära mig mer om så finns det så mycket annat som har med maten och annat som vi äter och dricker att göra. Det spelar i och för sig ingen roll att det blir lite annat ”prat” eftersom det gör att man blir en medveten konsument även på andra sätt, så det är tvärtom en positiv bieffekt.

Det är för övrigt intressant att konstatera att trots alla inlägg och allt som jag har skrivit om så finns det så otroligt mycket kvar. Senaste dagarna har jag för övrigt haft en hel del att grunna över efter att ha varit på en utbildning om kost. Den gjorde mig väldigt konfunderad angående vissa saker, som till exempel det här med tillsatser istället för fett i vår mat. Det gav mig även en del funderingar kring vilka val vi gör och att det finns så många "sanningar". Vi "köper" alla det vi själva tror på och vi gör det förhoppningsvis utifrån fakta. Däremot är det knepigt att göra faktabaserade val ibland eftersom våra experter säger rakt motsatta saker många gånger.

Men om vi talar om enbart tillsatser, alltså våra E-nummer, så hoppas jag att det är en debatt som kommer att fortsätta och att vi får mer fakta för här saknas det en del och där det finns fakta så tystas den ofta ner. För egen del så blir det väl till att blogga och försöka påverka så länge som det behövs och jag är rädd att det kommer att ta många år till innan vi är där vi bör vara. Så... 500 inlägg är nog bara början! Hoppas förresten att du/ni vill fortsätta läsa och att det kan inspirera till engagemang, bra val och därigenom bättre hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar