tisdag 5 april 2011

Snabba svar från Systembolaget

Jag mejlade i gårkväll och fick svar idag, det var snabbt måste jag säga. Och de nöjde sig inte med ett svar utan skickade två. Här ser ni de båda svaren:

Hej. Tack för ditt mejl!

Vi har precis lanserat en ny webbplats och får därför många frågor och synpunkter. Det är vi naturligtvis väldigt glada för men det innebär också att vi har längre svarstider i vår mejlhantering än normalt. Vi ber om överseende med detta.

Här hittar du vanliga frågor om vår webbplats som kanske kan hjälpa dig: http://www.systembolaget.se/Vanliga-fragor/Om-webbplatsen/

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst


Hej. Tack för ditt mejl!

Detta är en mycket viktig fråga för oss och vi har därför startat ett samarbete kring hållbart arbete och CSR tillsammans med de övriga nordiska alkoholmonopolen. Vi för också en dialog med våra dryckesleverantörer för att lyfta upp denna fråga. Vi handlar aldrig direkt från några producenter utan endast från svenska importörer vilket gör att vi inte har någon information om situationen på enstaka vingårdar.
Välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar

Jenny Gabrielsson
Kommunikatör
Kundtjänst
0771-83 83 00
Systembolaget AB, 103 84 Stockholm
Besök oss gärna på www.systembolaget.se


Det första svaret var väl lite märkligt med tanke på vad som stod i det andra, men så kan det bli när olika personer tar emot frågor. Jag svarade naturligtvis och tackade, fast faktiskt bara på det andra mejlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar