onsdag 20 april 2011

Mandarinklyftor i sockerlag

Idag fyller maken år och barnen har bakat tårta och garnerat med inlagda mandarinklyftor. Jag trodde faktiskt att jag hade bloggat om sådana tidigare, men det hade jag visst inte och jag vet för övrigt inte vad de innehåller så det är väl på tiden att ta reda på det. Jag är optimist fram till dess att jag har läst innehållsförteckningen och hoppas alltså på det bästa och så här ser det ut:

mandarinklyftor
vatten
socker

Ja det var ingen lång lista och inget konstigt innehåll heller. Härligt! Så här ska det se ut. Fler sådana innehållsförteckningar tack! Mandarinklyftorna kommer från Ica. Jag kan för övrigt lägga till att på ica.se kan du läsa mer om deras varor. Här skriver de om både nyttig mat och etik när det gäller alla i produktionskedjan. Nu påstår jag inte att det inte finns något mer att önska, för det finns mycket kvar i hyllorna som man kan klara sig utan, men det är verkligen ett steg i rätt riktning att våra handlare gör mer och mer när det gäller de här frågorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar