fredag 29 april 2011

Teet

Apropå gårdagens inlägg om te, så skickade jag senare igår iväg följande mejl:

Hej, jag köpte ert Voyage Brazilian Baía-te och blev lite konfunderad över innehållsförteckningen. Hur kan en smak mätas i procent och vad innehåller dessa smaker och om de är kemiskt framställda eller utvunna, hur har man gått tillväga då?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag hoppas verkligen att de svarar för att någon mäter smak i procent är helt nytt för mig. Fast förmodligen menar de att det är ett smakämne som är tillsatt i den mängden, men det får de förklara själva i så fall. Jag gillar verkligen inte när man är så luddig i formuleringen. För er som gillar te så kommer jag att kika på fler sorter snart. För även om jag bara har skrivit om några få, så har jag förstått att här gäller det att ha ögonen med sig eftersom det finns te både med och utan tillsatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar