onsdag 6 april 2011

CSR - Corporate Social Responsibility

Igår när jag berättade om min kontakt med systembolaget så publicerade jag deras svar där de skrev att de samarbetar med CSR. Som ni ser i rubriken så är det ett samarbete för ökat socialt ansvarstagande och det tycker jag är toppen. Allt handlar inte om pengar utan vi har ett ansvar att bry oss om våra medmänniskor också, men för att kunna göra det så bör vi veta vilka val vi ska göra. Jag hoppas att det kommer att bli bättre information till oss kunder framöver så man kan bli en medveten kund även på systembolaget.

Vill du läsa om CSR så kan du gå in på http://www.csrsweden.se

Nätverket finns i 22 länder och ett stort antal företag är engagerade för att lära sig mer om samhällsansvar. Det går naturligtvis mode i mycket och helt klart är att det ligger i tiden att engagera sig på det här viset, men jag hoppas att alla som en gång har börjat bry sig fortsätter med det och inte lägger av om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar