tisdag 12 april 2011

Prova nytt recept

När tid och lust finns så lagar jag gärna mat efter recept som jag inte tidigare har provat. Det är roligt att lära sig något nytt och samtidigt få njuta av nya smaker och till helgen ska jag välja ut något gott att laga. Vad det blir har jag inte bestämt ännu, men jag kom att tänka på hur lätt eller svårt det är att undvika onödiga tillsatser när man provar något nytt. Det är ju alltid bättre att laga från grunden och gör man sin egen mat så vet man i alla fall någotsånär vad man får i sig. Men inte helt kanske...

När jag har bestämt vad jag ska laga och handlat alla ingredienser så ska jag berätta vad jag har gjort och vilka tillsatser jag har ätit eller förhoppningsvis inte alls har ätit. Jag lagar det mesta själv och bland annat för smakens skull så klart, men ändå tycker jag att det är svårt att äta så bra som jag skulle vilja. Jag utgår därför inte från att min helgmiddag kommer att bli helt som jag vill, men jag är nyfiken på vad man kan tänkas få i sig utöver det planerade. Jag återkommer om några dagar.

Kolla gärna själv vad du får i dig i E-nummer under en lördagkväll när du har lagat en god middag. Hur mycket kan man undvika även om man lagar sin mat själv och inte köper halv- och helfabrikat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar