lördag 16 april 2011

Boss-kaka

Häromdagen var jag på konferens på ett ställe där de hade lagt ut en mycket god kaka med havre som bas. Boss hette den och innehållet låter verkligen bra när man läser det och det verkar inte vara något konstigt alls i kakan, men för säkerhets skull så frågade jag en av kökspersonalen, men hon visste inte, men blev lika nyfiken som mig. Så jag ska nu mejla hotellkedjan och när jag har fått svar så ska jag mejla även henne och berätta, men givetvis också lägga ut informationen här på bloggen. Jag kan återigen konstatera (kommer osökt att tänka på polkagrisarna) att det blir omvänt och istället för att det är jag som får svaret så får jag lämna det till den som borde kunna det! Så här ser innehållet ut förresten:

havregryn
smör
socker
torkad frukt (aprikos, russin)
sirap
farinsocker
vaniljarom
kanel

Det är alltså aprikoserna samt vaniljaromen som jag är nyfiken på. De var visserligen mörka i färgen, men jag vill ändå försäkra mig om att de inte innehåller konserveringsmedel innan jag berättar varifrån kakan kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar