torsdag 31 mars 2011

Tortillachips

Jag trodde att jag redan hade skrivit om tortillachips, men så var inte fallet upptäckte jag när jag nu skulle göra ett blogginlägg. Det finns ju flera sorter och jag tänkte att jag säkert hade skrivit, men om någon annan sort. Ikväll har nämligen dottern varit över och lagat middag och bjöd på Mexicoinspirerat med just tortillachips till. Jag blev så klart nyfiken på innehållet och sparade den tomma påsen och tänkte att jag skulle läsa vad som var i och samtidigt blogga om innehållet. Så här ser det ut:

majsmjöl (77 %)
palmolja
salt (2 %)

Innehållsförteckningen var faktiskt mycket kortare än vad jag hade trott att den skulle vara och det var bra dessutom i hänseendet tillsatser, men mindre bra i övrigt eftersom det är palmolja i. Det är synd att man använder det, men jag skriver ändå tillverkarens namn eftersom jag alltid gör det om det inte finns några E-nummer i innehållet, eller rättare sagt onödiga eller dåliga sådana. Dock en liten uppmaning: hittar ni andra tortillachips med lika bra innehåll och utan palmolja så välj dem. De som har gjort de här chipsen är i alla fall Santa Maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar