torsdag 24 mars 2011

Royal fikonmarmelad

Jag har tidigare skrivit om St Dalfours marmelader. Det finns flera olika sorter och jag har provat två tidigare. Nu hittade jag en sort som är med fikon, vilket jag gillar mycket. Jag har bara skrivit om en sorts fikonmarmelad tidigare och det var den som även innehöll lagerblad (från Werners gourmetservice) och var mycket god. Jag hoppas att den här smakar lika bra. Innehållet ser ut så här:

fikon
osötat druvjuicekoncentrat
fruktpektin
citronjuice

Marmelad är ju inget man storkonsumerar och det är verkligen värt att köpa sorter med mycket frukt i och utan konstigt innehåll. Nu vet jag inte om det brukar vara E-nummer i marmelader, men jag vet att fruktmängden kan vara pinsam liten och "endast" söt gelé är inget som man vill ha på smörgåsen eller kexet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar