lördag 28 november 2009

Smörgåspålägg av häst

Jag hade ju ytterligare lite funderingar kring hästköttet som jag hade köpt och skrev därför ett nytt mejl som löd så här:

Hej,

Tack för ditt utförliga svar. Det låter bra att hästarna har haft ett bra liv. Jag tolkar ditt svar som att de går ute och då blir ju deras kost automatiskt bättre också.

Kan jag ställa en följdfråga? Nu är ju häst och gris olika djur, men jag har vid några tillfällen köpt lufttorkad skinka (också annan tillagningsmetod i och för sig) utan några tillsatser annat än salt och jag märkte ingen skillnad jämfört med de skinkor som har olika tillsatser. Jag gissar att problemet är att köttet inte håller sig saftigt under lika lång tid om det inte har stabiliseringsmedel och om jag har rätt i det, så undrar jag om ni ändå överväger en sådan produkt. Som konsument så köper jag hellre en så ren produkt som möjligt och till exempel fryser in det jag inte äter om det blir över. Samma sak med konserveringsmedel naturligtvis.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Svaret jag fick var kort, men positivt:

Hej, har faktiskt det på dagordningen på produktrådet vi har i december, då vi diskuterar tänkbara projekt under nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar