tisdag 17 november 2009

Pofibrer från Semper

Har du någon i familjen eller om du själv har celiaki så har du säkert använt pofibrer någon gång. Eftersom dottern är glutenintolerant så har jag använt det i matlagning och bakning i alla år. Många använder det givetvis på grund av fibrerna, men man kan lika gärna använda det i köttbullar om man inte har glutenfritt ströbröd tillgängligt till exempel. Det är ju inga stora mängder man har i i förhållande till färsen, så det brukar inte vara något problem om man nu inte skulle råka behöva extra fibertillskott.

Under "alla år" som jag har använt pofibrer så har jag inte en enda gång funderat över om det kan ha några andra tillsatser, men efter att jag hittat en onödig tillsats till och med i kakao så läste jag nu innehållsförteckningen i samband med att jag skulle göra julköttbullar (det gäller att vara ute i god tid för att hinna allt). Så här ser den ut:

torkade fibrer av potatis

Kan det bli kortare? En ingrediens! Det tackar vi för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar