tisdag 10 november 2009

Denna kycklingen!

Jag skrev för ett tag sedan om fryst kycklingfilé som jag hade köpt och som hade en stor del vätska tillsatt. Nyligen köpte jag en annan sort och innehållsförteckningen på den var inte bättre:

kycklingbröstfilé 80 %
saltlake 20 % (vatten, salt, socker, antioxidantmedel E 301, E 331)
konserveringsmedel E 262

All denna vätska är ju bara för att få mer betalt och det är inte acceptabelt. Konserveringsmedlet undrar jag också om det är nödvändigt. Jag ska mejla producenten och höra vad de säger om innehållet. Ser även att den är halalslaktad, så jag kommer att fråga hur det har utförts. Jag vill även veta vilket foder kycklingen har fått samt vilka levnadsförhållanden den har haft.

Jag kan ju tillägga att den andra kycklingproducenten inte har hört av sig trots att det är ett bra tag sedan jag mejlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar