måndag 2 november 2009

Estrellas jordnötter

Då och då äter jag jordnötter, cashewnötter och även olika nötblandningar. Jag har väl tittat på innehållet ibland och drar mig till minnes att jordnötter aldrig brukar ha några tillsatser, men jag är inte säker så jag ska titta på alla påsar som jag köper.

För tillfället så har jag precis ätit upp en påse vars innehåll kommer från Estrella och så här ser den innehållsförteckningen ut:

jordnötter
vegetabilisk olja
salt


Det är ju helt i sin ordning, men jag undrar vad det är för olja, för även oljor är ju olika nyttiga, det är inte bara smakämnen och annat som är värt att ta reda på vad det är. Jag ska mejla dem och se vad de säger. Men det är ju hur som helst inga tillsatser i nötterna och det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar