måndag 23 november 2009

Lammgrytbitar

Nyligen köpte jag lammgrytbitar från Stockholms butikskött AB, vilka säljer ekologiskt kravmärkt kött. Jag blev mycket nöjd med lammköttet och bestämde mig för att se om det fanns någon hemsida där man kunde läsa mer och där fanns bra information om köttet de säljer.

Bland annat kan man läsa att allt lammkött har ursprung från svenska gårdar. Det innebär ju inte nödvändigtvis att lammen sedan har vuxit upp på dessa gårdar där de föds, men det hoppas jag få svar på. Däremot står att de endast har diat moderns mjölk, vilket känns bra och det ger ju onekligen intryck av att lammen har fått stanna på gården under de 3-4 månader som de fått leva innan slakt.

Jag har nu mejlar och frågat vad det innebär att lammköttet har "ursprung" från svenska gårdar och så fort jag har fått svar så ska jag berätta det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar