tisdag 15 februari 2011

Thai sötsur chilisås

Sötsur chilisås är populärt och finns i alla möjliga varianter i våra butiker. Allra bäst sortiment har så klart de asiatiska affärerna och priserna där är dessutom ofta väldigt bra. Smaken är ofta snarlik, men det finns skillnader och man får smaka sig fram till sin egen favorit. Men som vanligt så är det inte bara smaken som styr valet, åtminstone inte för min del, utan även innehållet. Jag var när jag bestämde mig för att blogga om den här såsen idag, ganska säker på att jag hade skrivit om sötsur chilisås tidigare, men det hade jag inte. Däremot har jag skrivit om sweet chilisauce/sås en gång och det var nog det som jag hade i bakhuvudet. Tyvärr var inte den produkten tillsatsfri, men vi kanske har bättre tur nu. Det här innehåller såsen:

socker
vatten
röd chili
salt
vitlök
ättika

Ja det var ju inget att klaga över. Det ser väldigt bra ut. Då kan jag också avslöja vem som har tillverkat såsen och det är Ying. Ingen tillverkare som jag känner igen sedan tidigare, men har de lika bra produkter i övrigt så kan det vara värt att lägga på minnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar