söndag 13 februari 2011

Saltiner

Alltså salta kex. Jag gillar verkligen det och ost till. På framsidan av förpackningen står det att det inte finns vare sig härdat fett eller transfetter. Bra! Kan man hoppas att resten av innehållsförteckningen är lika bra och att det inte finns annat elände i? Vi får väl se. Så här ser det i alla fall ut:

vetemjöl
vegetabilisk olja
vetestärkelse
socker
salt
bakpulver (hjorthornssalt, natriumkarbonat)
kornmaltextrakt
jästextrakt
arom

Natriumkarbonat förekommer både naturligt och kemiskt och jag hittar inget farligt med tillsatsen. Arom däremot kan ju vara precis vad som helst, så jag ska mejla och fråga vad det är och jag ska även höra mig för angående oljan. Jag hoppas verkligen att det inte är palmolja. I så fall köper jag inte de här kexen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar