måndag 14 februari 2011

Saltinersvar

Så här skrev jag till tillverkaren av Saltinerna, alltså de salta kexen:

Hej, jag har köpt era Saltiner och då innehållsförteckningen var bristfällig så gick jag in på er sajt, men där fanns inte heller svar på det jag sökte så jag mejlar er därför. Det jag vill veta är vilken typ av vegetabilisk olja de innehåller samt vad "arom" är för något.

Hälsningar Katharina Wallenborg


För mig som nyfiken konsument så är det jättekonstigt att gå in på en sajt, söka på "produktinformation" och inte kunna få svar på dessa enkla, grundläggande frågor som ju avgör om jag ska köpa kexen igen eller inte. Svaret kom snabbt hur som helst och så här säger kextillverkaren:

Hej och tack för Ditt mail!

Den vegetabiliska oljan i Saltiner är en blandning av raps-, palm- och sheaolja.
Aromen är en smörarom.

Vänliga hälsningar

XXX KEX AB

Boel Regnell


Jag skrev och tackade och passade på att fråga om de har planer på att ta bort palmoljan. Vi får se vad de säger om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar