onsdag 23 februari 2011

Kapris

Det var länge sedan jag skrev om kapris och då om Icas som alltså var utan onödiga tillsatser. På fredag ska jag prova ett nytt pastarecept, ett italienskt och jag bad maken köpa med kapris hem vilket jag alltså behöver till rätten. Han köpte en sort som jag inte hört talas om tidigare och det ska bli spännande att se om den har lika bra innehåll som den förra sorten. Så här ser det ut:

kapris non pareilles
vatten
vitvinsvinäger
salt

Det där såg ju bra ut och märket är Paradiso. Non pareilles betyder att det är den högsta kvalitén av kapris, vilket informeras om på etiketten. Kriteriet är att kaprisen får vara högst 7 mm i diameter. Vidare står det att kapris är blomknoppen från kaprisbusken. Som sagt var: man lär så länge man lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar