torsdag 17 juni 2010

Tortellini med tillsatser

Pastatillverkaren hade gjort det lätt för sig och inte satt ut någon hemsideadress. Telefonnummer fanns visserligen, men det går till Italien och dit tänker jag inte ringa. För övrigt så är jag rädd att inte engelskan är den bästa hos den som svarar och risken är därför stor att jag ändå inte får svar på mina frågor plus att det kostar för mycket vilket var mitt första skäl att låta bli. Men att inte sätta ut hemsidan är svagt tycker jag, det känns som att man inte riktigt vill marknadsföra sig full ut, fast det kanske är innehållsförteckningen som är förklaringen till det.

Då återstår att gå in till affären där jag köpte pastan och helt enkelt be dem om hjälp. De säljer ju produkten så jag utgår ifrån att jag kan få svar genom personalen där. Sedan återkommer jag och berättar hur det gick. Nu vet jag inte när det blir av, för tiden är knapp för tillfället.

När det gäller tortellini i övrigt så vet jag inte vad den innehåller faktiskt. Jag köper mest pasta utan fyllning. Men jag kan tillägga att den var god hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar