lördag 19 juni 2010

Fiske och miljö

Jag kikade lite mer på det här med fiske angående tonfisken som jag skrev om igår. Vill man försäkra sig om att fisket går rätt till även utifrån miljöns skull så kan man titta efter den här märkningen: Marine Stewardship Council (MSC) miljömärker hållbart fiske. MSC-märkning garanterar ett välskött fiske på bärkraftiga fiskbestånd, med hållbara fiskemetoder utan negativa konsekvenser för den marina miljön.

Även den här informationen är från naturskyddsföreningen. Det är bra att det finns sådan här märkning så att man kan göra bra val. Jag har tidigare nämnt i min blogg att jag även kommer att titta på sådant här, även om tillsatserna är det primära för mig. Med det inte sagt att annat är mindre viktigt, men det går inte att göra allt på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar