lördag 12 juni 2010

Glasstrut

Nej, jag vet inte vad det var i glasstruten som jag köpte till sonen idag, men han sa till mig direkt när vi kom ut ur affären och han hade tittat på innehållsförteckningen att "Du vill inte veta vad glassen innehåller". Nej, jag ville nog inte det, men jag kan ju ana!

Eftersom vi var upptagna med annat och även jag anser att man ska få unna sig en tillsatsglass emellanåt ifall man nu vill det, så kastade jag omslaget i närmaste papperskorg. Det kändes hur som helst bra att han läste innehållet, även om jag får erkänna att han inte på något vis lägger samma vikt vid onödiga tillsatser som vad jag gör.

Att jag sällan köper surimi är till exempel en sak som han inte gillar, men nu finns det en jätteförpackning i frysen får jag erkänna, för som mamma är man ju svag för sina barn även om det går emot ens principer om vad de bör äta. Men på det stora hela så blir det oftare räkor och musslor än surimi numera, även om vi har ätit det också tidigare, men i en stuvning så har jag ibland blandat ner även så kallade krabbsticks. På smörgåstårta är det också gott, för det tycker jag verkligen och inte behöver man skala heller. Fast jag förespråkar ändå att man väljer det bästa alternativet så ofta man kan, för det går många gånger att göra det och jag tror att det är mycket en vanesak vad vi äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar