söndag 16 maj 2010

Tonfisk

Tonfisk på burk har jag skrivit om tidigare. Nu köpte jag en ny sort för att jämföra smaken med de andra sorterna och innehållet var föredömligt kort:

tonfisk
vegetabilisk olja
salt

Men jag har ett par frågor och jag kommer att skicka ett mejl som ser ut så här och om svaret blir godkänt så kommer jag att tala om vilken sorts tonfisk det är.

Hej,

Jag köpte er tonfisk som heter xxx och det står att den innehåller vegetabilisk olja. Vilken sorts olja är det?

Det var positivt att läsa att den är fångad med tanke på miljö och andra djur och att dem som har fiskat och tagit hand om fisken har gjort det under "rättvisa sociala förhållanden". Däremot så kan jag inte hitta någon rättvisestämpel. Vad beror det på?

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar