onsdag 26 maj 2010

1 år!

Ja, det är precis så länge som jag har bloggat. Tänk att ett helt år har gått. Det har varit jätteskoj att hålla på med det här, faktiskt så kul så att jag utan tvekan kommer att fortsätta i alla fall ett till och säkert ännu längre.

Om jag ska göra några små reflektioner så är det första utan tvekan att jag nu är mindre naiv samt lite uppgiven. Jag har lärt mig att vissa produkter är nästan hopplösa att hitta utan tillsatser och jag hade kanske räknat med att det skulle finnas fler alternativ. Fast jag ska ju även erkänna att jag har blivit positivt överraskad flera gånger.

Genom att engagera mig på det här området så har jag också lärt mig att bemötandet hos olika producenter för det mesta är bra, även när svaret inte är positivt. Sedan finns det vissa som aldrig svarar och det är naturligtvis dåligt. De lever faktiskt på att vi konsumenter köper deras varor.

Till sist så önskar jag mig av det kommande året att fler än idag ska engagera sig i det här med mat och det på många sätt. Ni som har följt bloggen har sett att jag även har gjort några avstickare och tittat på djuruppfödning och annat. Det kommer jag att fortsätta göra, för jag har insett att det här området är så stort så man kan inte bara stanna vid en enda sak, även om tillsatserna är det jag fortsätter ägna mest tid åt.

I morgon är jag tillbaka och bloggar igen och från och med idag är jag faktiskt inne på mitt andra bloggår. Jag vill också passa på att tacka alla som läser det jag skriver; det känns verkligen roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar