lördag 15 maj 2010

Pannbiffar och deras innehåll

Jag sa ju att jag skulle skriva och fråga om pannbiffarna och så här ser brevet ut som jag mejlade. E-numren var inget att bli orolig för efter vad jag har läst, men jag är nyfiken på en del annat som ni ser.

Hej,

Jag kollade innehållet på några av era pannbiffar och har några frågor om det.

Vad innebär "animaliskt protein av nöt"? Protein finns ju i kött och det är ju 80 % nötkött i den första sorten som jag kollade. Det finns också arom i den sorten. Vad för arom är det och hur framställs det?

I den andra sorten så finns det "jästextrakt"; vad är det för skillnad på det och vanlig jäst? Det finns arom även här, är det samma arom i alla biffar? Det finns dessutom "rökarom" i biffen. Vad för typ av arom är det?

Till sist är jag nyfiken på vad för kryddor det är i snabburgaren.

Jag hoppas att ni kan svara på mina frågor trots att det blev några stycken.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar