söndag 9 maj 2010

Glassinnehåll

Jag har tidigare skrivit om glass vid några tillfällen och nu är ju glassäsongen snart (eller kanske för vissa av oss redan) här och visst är det gott att äta glass i solskenet!

Mina tidigare försök att hitta glass som jag vill ha har misslyckats så jag tänkte att jag provar hos ett företag som kör runt och säljer glass i mitt område. Jag har därför mejlat dem nedanstående brev.

Hej,

Jag undrar om några av era glassar är fria från tillsatser såsom emulgeringsmedel, konstgjorda aromer och liknande och helt enkelt innehåller grädde, mjölk, vaniljstång, kakao eller vad det nu är som behövs för att få fram helt vanlig enkel glass? Jag har nämligen sökt igenom alla de förpackningar som jag har hittat i en av våra större stormarknader (vilket täcker i princip det utbud som finns i handeln) för att hitta en glass fri från onödiga tillsatser, men jag har tyvärr inte hittat det jag vill och därför vänder jag mig till er istället. Ni riktar er ju dessutom till barnfamiljer, så chansen kanske är större att hitta glass hos er utan de tillsatser som jag vet att både jag och många andra helt inte vill äta.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska bli väldigt spännande att se vilket svar jag får. Det vore ju underbart att kunna återkomma här på bloggen och publicera att positivt svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar