tisdag 25 maj 2010

Tillsatsfria livsmedel

Då och då så skriver jag och berättar vilka livsmedel som jag har hittat och som inte har några tillsatser. Nu ser jag att det har gått ett tag igen sedan jag gjorde en avstämning förra gången. Inte sedan 20 februari har jag uppdaterat min lista och här kommer nu en ny. De översta produkterna är tillagda sedan dess:

Blue dragon Japanese rice vinegar
Borlottibönor på burk från Russo
Björnekullas lingonsylt
Jubileumsknäcke från Leksands-bröd
Santa Maria extra krämig kokosmjölk (Extra creamy coconut milk)
Chilli sauce Thai från Linghams
Gourmetknäcke tre fröer från Kung Markatta
Gourmetknäcke ost och pumpafrö från Kung Markatta
Müsliknäcke från Kung Markatta
Björnbärsmarmelad från Kung Markatta
Falkenbergs gravlax
Ekologiska blandade bönor från Zeta
Naturell crème fraiche från Skånemejerier
Fäbodknäcke från Leksands knäckebröd AB
Hamburgare från Scan (fast egentligen är det pannbiffar)
Snabburgare från Scan (samma här, bara pannbiffen, hamburgaren får ni göra själva)

Och här kommer de tidigare livsmedlen som jag har skrivit om:

Kung Markattas kokosmjölk
Polar seafoods pilgrimsmusslor
Estrellas jordnötter
Saltå kvarns ekologiska russin
Thai worlds räkpasta
Blue dragons rostade sjögräs
Icas tonfisk i vatten
Honung från Svensk honungsförädling
Icas makrill i tomatsås
Icas musslor i vatten
Icas kapris på glasburk
Apotekets flytande glukos
Nassims gröna russin
Icas russin
Felix chilisås
Kung Markattas har russin (endast tillsatt 0,45 procent solrosolja)
Arlas 34-procentiga creme fraiche
Kosterfiskarn's varmrökta norsklax
Royal Greenland frysta räkor
Bruna bönorna från Felix
Arlas 4-procentiga keso
S:t Dalfour fyra frukter-marmelad
Gravad lax från Sjöboden
Lindt excellence 70 % kakao-choklad
Grillad paprika från Sera
Knäckebröd från Pyramidbageriet
Kakao från Kung markatta
Slotts gästabudssenap
Mae Ploys gröna currypasta
Blue dragoons gröna currypasta
Felix ketchup
Cf & r:s brieost
Kolibrie getost
Risentas fikon
Eldorados naturella färskost
Haugen-gruppens sardeller
Ryttmästarens dundersenap
Maizena majsstärkelse
Druvans vitlök i chilimarinad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar