tisdag 4 maj 2010

Kakor

Jag som sällan äter kakor föll ändå för frestelsen senast som jag var och handlade. En, i alla fall för mig ny sort, inhandlades alltså och namnet var noir extreme med mintsmak. Det lät inte så tokigt och kakorna var goda. Men, som vanligt så blir man ju nyfiken på innehållet och här fanns en hel del kan jag säga:

mörk choklad 37 % (kakaomassa, socker, emulgeringsmedel (sojalecitin E 476))
vetemjöl
socker
vegetabiliskt fett
fettreducerat kakaopulver 3,4 %
vasslepulver
aromer (mint, vanillin)
vit choklad 1 % (socker, kakaosmör, skummjölkspulver, mjölkfett, laktos, vasslepulver, emulgeringsmedel (sojalecitin), arom)
kokos
glukos-fruktossirap
bakpulver (E 503, E 500, E 341)
honung
salt
emulgeringsmedel (sojalecitin)
härdat vegetabiliskt fett

Gissa om jag kommer att köpa kakorna igen? Icke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar