tisdag 2 mars 2010

Smörgåsskinka utan tillsatser

Jag verkar inte ha så stor framgång i min jakt på tillsatsfri skinka. Ni med gott minne kommer kanske ihåg att jag har varit in på en butik i närheten av mitt jobb där de säger sig ha tillsatsfri smörgåsskinka. Tyvärr är det inte så ofta som jag är in där, men det händer och idag var jag där i ett ärende och passade på att fråga.

Expediten som jag talade med hade ingen aning om huruvida de brukade ha sådan skinka eller inte (hon hade inte jobbat i butiken så länge), men var väldigt tillmötesgående och försökte ta reda på det, vilket dock inte lyckades, så hon lovade att framföra mitt önskemål till charkansvarig.

Jag får lov att gå in om ett tag igen, för det gäller att inte ge upp. Hon berättade förresten att de hade haft tillsatsfri skinka där hon arbetat tidigare och vilket märke det var. Förhoppningsvis finns just den skinkan att köpa nästa gång jag ska handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar