onsdag 17 mars 2010

Santa Maria extra krämig kokosmjölk

Ja, på förpackningen står det visserligen "Extra creamy coconut milk", men då jag gör min blogg på svenska så skriver jag på det också. I alla fall: det här är en sort som jag inte har provat tidigare och jag misstänker att "krämigheten" har att göra med att det inte är lika mycket vatten tillsatt som i många andra kokosmjölker. Innehållet i övrigt är också tilltalande med tanke på att de flesta sorter har tillsatser som man inte är intresserad av att få i sig. Så här ser det ut:

kokosnöt (80 %)
vatten

Innehållet håller till i april nästa år, så det går uppenbarligen att göra hållbara produkter om man har rätt förpackning. Förmodligen är det mycket som skulle kunna förvaras länge om det görs på rätt sätt, men det är klart, vore det konserveringsmedel i så kanske hållbarheten vore avsevärt mycket längre. Fast över ett år är väl ändå godkänt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar