måndag 8 mars 2010

Julmust

Den som läste min blogg i jul- och nyårstid minns kanske att jag mejlade och frågade om innehållet i julmust. Trots att det nu har gått månader så har inget svar kommit så jag mejlade på nytt. Nu hoppas jag att jag snart kan publicera ett svar till er bloggläsare.


Hej,

Det har gått några månader sedan jag mejlade och det vore trevligt om ni ville svara.

Hälsningar Katharina Wallenborg



Skickat: den 31 december 2009 13:44

Hej,

Jag har en fråga om julmust. Köpte er must som heter XXX. Den var helt okej, så jag har inga kommentarer om smaken, men det var en del tillsatser i den. Skulle man kunna göra en "renare" produkt? Jag gissar att hållbarheten blir kortare vilket är en nackdel och man dricker ju inte must så ofta i och för sig, men ju naturligare en produkt är, ju bättre är det ju eftersom det är tillsatser och konserveringsmedel i det mesta man handlar.

Gott nytt år och hälsningar från Katharina Wallenborg

1 kommentar:

  1. Hoppas att bryggeriet svarar denna gång!
    Det verkar tyvärr vara mer regel än undantag med tillsatser i julmust (se gärna min blogg: http://addictedtojulmust.blogspot.com/ ). Det renaste jag hittat är nog Svenskt Mathantverks Enbärsmust med 6 olika ingredienser - fantastiskt god dessutom!

    SvaraRadera