fredag 3 juni 2011

Tillsatsfri skinka

20 mars skrev jag och kommenterade tillsatsfri skinka och annat smörgåspålägg och jag lovade att återkomma. Jag kan väl inte påstå att jag har gjort någon större insats här, men jag lovar återigen att återkomma i frågan. Det är nämligen viktigt att en så stor produkt som skivat köttpålägg har ett innehåll som är tilltalande och inte påverkar vår hälsa negativt.

Jag kommer att skriva ett nytt mejl och skicka till lämpliga adressater. Ni kanske minns att jag gjorde både det och frågade runt i butikerna under ganska lång tid, men resultatet blev minst sagt uselt och jag har ännu inte kunnat ge er bloggläsare ett bra alternativ såvida ni inte är väldigt förtjusta i parmaskinka och har en väl tilltagen plånbok. Dessa alternativ är inte tillräckliga tycker jag och parmaskinka passar dessutom inte till allt som rökt eller kokt skinka gör.

Men vill man inte äta skinka så finns det alltså annat att välja på men innehållet är lika illa där har jag konstaterat. Jag hoppas verkligen att jag ska lyckas bättre den här vändan i mitt letande efter bra pålägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar