söndag 12 juni 2011

Skivat smörgåspålägg

Tidigare i juni så skrev jag på min blogg att jag skulle mejla ett antal inköpare av skivat smörgåspålägg och nu har jag alltså gjort det och så här skrev jag:

Hej, jag skulle vilja fråga om ni har några planer på att ställa högre krav på de producenter som ni köper in skivat köttpålägg ifrån? Jag har i två års tid letat efter bra och tillsatsfria produkter, men har så vitt jag kan minnas endast hittat Parmaskinka som uppfyller de kraven. Vill man inte äta en stor dos tillsatser så får man helt enkelt låta bli den här typen av pålägg och det tycker jag inte är rimligt. Jag hoppas naturligtvis på ett positivt svar från er.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska verkligen bli spännande att se vad som händer. Är det någon som ligger i framkant för att ge oss konsumenter bättre charkvaror på våra smörgåsar? Jag är skeptisk, det ska jag erkänna, men jag är även optimist så jag hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar