måndag 13 juni 2011

Svar om smörgåspålägg

Svaren börjar komma in och det väldigt snabbt måste jag säga. Jag tycker ändå att det här svaret är positivt, även om det inte är exakt så bra som jag hade velat, men gott nog för att berätta vem som har svarat. Det syns att saker börjar hända trots allt.

Hej Katharina!

Tack för ditt E-mail,

När det gäller tillsatser så är det ju en väldig fokus på det i branschen.
Nu är det ju inte så att alla E-nummer är dåliga, vi försöker alltid se till att vi har så bra varor som möjligt till våra konsumenter.

Vi lanserar i veckan pålägg i vårt varumärke Garant, där vi satsat hårt på den nya märkningen "Svenskt Kött" samt att hålla nere de E-nummer som inte är bra. Vi förhandlar också med en annan leverantör om att sälja deras sortiment på Willysbutiker. Om det går som det ska så kommer vi ha deras sortiment på Willys i höst.

Med vänliga hälsningar

Magnus Nilsson
Sortimentsansvarig Chark


Och så här svarade jag:

Hej,

Tack för ditt snabba svar. Visst är det så att inte alla E-nummer är farliga, men vissa känns tveksamma för hälsan. Men sedan så finns det även en del etik i det hela och för mig som kund så vill jag inte alltid betala för ofarliga tillsatser heller.

Det är bra att ni på Willys ser över det här och det vore toppen om det kom åtminstone några produkter för oss som vill äta så naturligt som möjligt.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar