lördag 27 februari 2010

Borlottibönor

Till mexikoinspirerad mat är det gott med bönor tycker jag och idag när jag var och handlade så hittade jag borlottibönor, något jag inte har ätit tidigare. De var bruna i färgen och hade god smak. Nu tycker jag visserligen inte att det är så väldigt stora variationer på smaken på bönor, men visst skiljer det lite. Bönorna var förresten på burk och kom från Russo och innehållet var:

bönor
vatten
salt

Jag minns sedan tidigare att bönor som jag har köpt på burk har varit utan tillsatser som konserveringsmedel till exempel, något som man hittar i vissa konserver och kanske just bönor alltid är utan tillsatser, vilket i så fall är mycket bra. Men hur det förhåller sig med den saken vet jag inte eftersom jag inte är någon storkonsument av bönor och inte alltid har läst innehållsförteckningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar