söndag 7 februari 2010

Cannellinibönor

Även om jag inte är någon storkonsument av bönor så händer det att jag köper det och då oftast när vi ska äta mexikanskt. Nu senast blev det cannellinibönor, vilket vi har haft någon gång tidigare också. De är goda och har en bra konsistens. Dessutom är bönor väldigt prisvärd mat. Men vad är det i burken mer än bönor. Det är alltid lika spännande att läsa innehållsförteckningen och här blev jag positivt överraskad:

kokta cannellinibönor
vatten
salt

Det är Willys som producerar dem. På burken står det att bönor är väldigt populärt i det traditionella italienska köket. Förmodligen skulle man kunna äta det mycket oftare, men för min del så är det nog broccoli som jag äter mest, men man borde bli bättre på att variera sig även om jag äter många andra grönsaker också givetvis. Varm majs är ju också väldigt gott och användbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar