tisdag 9 februari 2010

Smördegen igen

Det blev ett par mejl till mellan mig och smördegsproducenten och det sista svaret var verkligen fascinerande. Tänk alltså på detta mina vänner: så länge ni inte frågar efter en ingrediens så kan den ersättas med vad som helst. Att man sedan skriver på förpackningen att det är vad det borde har alltså ingen koppling till innehållet! Helt sanslöst måste jag säga!

Hej,

Tack för svaret. Varför har ni valt att inte ha smör i degen? Blir det för dyrt?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Hej

Det har aldrig varit smör, utan någon kom på detta namn för många år sedan, vi kommer inte producera med smör.

Med vänlig hälsning
Ingemar


Hej igen,

Nej, det förstår jag, men det måste ju finnas en anledning till att man väljer att ha annat i. Det vore intressant att veta om det handlar om kostnad, eller om det helt enkelt är så att konsistensen blir bättre med annat fett. Smördeg är ju lite omständligt att göra själv och därför är man ju ofta hänvisad till den färdiga produkten och av de olika sorter som jag har sett så har alla annat fett i sig.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Hej

Ingen efterfrågan från grossist och konsumenter.

Med vänlig hälsning
Ingemar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar