onsdag 24 februari 2010

Kock- och matlagningsprogram på tv

Det går ju hur många program som helst på tv som handlar om mat och här hemma tittar vi ofta på matlagningsprogram. De är ju dessutom ofta kombinerade som mat- och reseprogram och det gör ju att man får ytterligare en upplevelse när man tittar. Eftersom jag är väldigt intresserad av mat så hoppas jag naturligtvis att de här programmen ska fortsätta vara populära, men jag har saknat en sak och det är det här med tillsatser och vad som är nyttigt och inte.

Sådana program finns visserligen, men jag skulle vilja se det i de vanliga programmen när kockarna lagar mat och ofta tar upp det här med bra råvaror och vad man ska tänka på. Ge oss gärna fler tips om ingredienserna när det gäller vilka produkter man ska välja om man vill undvika emulgeringsmedel eller kemiska färgämnen. Det skulle jag vilja ha mer av, men det kanske kommer. Om jag får gissa så tror jag i alla fall det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar