lördag 6 februari 2010

Inget svar om "smördegen"

Nu har det gått alldeles för lång tid tycker jag sedan jag mejlade om den så kallade smördegen. Därför skickade jag ett nytt mejl idag. Det ska ju inte behöva ta flera veckor att få svar på en enkel fråga. Eller också är den inte så lätt att besvara och då hoppas man att kunden ska låta det vara bara. Men, mejl kan komma bort, så jag får ju ge dem en chans till innan jag dömer för hårt.

Hej,

Jag har inte fått något svar på frågan om smördeg, så jag mejlar om utifall den kommit bort på vägen.

Hälsningar Katharina Wallenborg

--------------------------------------------------------------------------------

Från: Katharina Wallenborg
Skickat: den 13 januari 2010 20:34
Ämne: Smördeg

Hej,

Jag köpte nyligen er smördeg och naiv som jag var så trodde jag att den skulle innehålla smör, men det gjorde den inte, däremot en lång lista med andra ingredienser:

vetemjöl
vegetabilisk fettberedning (vegetabiliska fetter och oljor)
vatten
salt
emulgeringsmedel E 471
surhetsreglerande medel E 330
etylalkoholsocker
koncentrerad citronjuice
mjölbehandlingsmedel E 920

Varför finns det inget smör i om det är smördeg? Jag är också nyfiken på de övriga ingredienserna utöver vetemjöl, vatten och salt. Hur framställs de och går det verkligen inte att göra en smördeg utan dem? Till sist undrar jag varför surhetsreglerande medel är tillsatt.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar