onsdag 30 oktober 2013

Kronfågels kycklinglårfilé

Ja man blir ju lite nojig ibland efter att ha upptäckt tillsatser även i färskt kött, till exempel kyckling. Igår köpte vi kycklinglårfilé. Jag gillar lårköttet bättre än bröstköttet då det är mycket saftigare. Filéer kanske jag dock inte skulle kalla dem för.

Hur som helst så har jag nu kollar innehållet och jag trodde nog att det skulle vara bara kyckling i förpackningen och det är det också! Däremot så är ju kycklinguppfödning inte något att vara stolt över så egentligen borde man inte äta köttet, men det gör jag alltså. Fast det känns fel, det gör det. Ändå är kyckling något som man äter precis överallt känns det som. Det är ju nästan alltid mört och det är inte så mäktigt som en del andra sorters kött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar