fredag 18 oktober 2013

Mejl om E 202

Det blev faktiskt ett mejl nu till tillverkaren av Fun light. Vi får se om och när de svarar. Tyvärr är min erfarenhet att man inte alltid får återkoppling i de fall som frågan inte är positiv. Som konsument ska jag alltid få svar anser jag.

Så här ser mitt brev ut:

Hej,

Varför tillsätter ni Kaliumsorbat, E 202 i era drycker? Måste det finnas konserveringsmedel i överhuvudtaget och om, varför just denna tillsats? Jag har läst att den kan ge överkänslighetsreaktioner, hur ställer ni er till det?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Skriv gärna du också ifall du ser något som du reagerar över. Vi ska inte ha annat än bra livsmedel och därför är det viktigt att ifrågasätta och välja bort. Det är bara vi konsumenter som kan göra detta och konsumenter är vi alla och vi har stor makt tillsammans. Kom alltid ihåg det. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar