torsdag 24 oktober 2013

Cheez ballz

Jag gillar namnet på de här snacksen, förmodligen för att det stavas med z, för normalt sett så gillar jag när ord är på svenska. Detta är hur som helst ostbollar med mild nachokrydda. Jag är verkligen nyfiken på vad de smakar, men jag tänker inte ta reda på det förrän i morgon när det är fredag. Förpackningen informerar också om att det är "smakrika ostbollar" och jag har alltid gillar ostbågar, så jag är säker på att de här bollarna utan problem kommer att slinka ner, gärna med något gott vin till.

Innehållet då? Tyvärr känner jag på mig att det inte kommer att imponera lika mycket som smaken sannolikt kommer att göra.

Innehållsförteckning:

majsmjöl
vegetabilisk olja
ostpulver (ost, färgämne E 160a, E 160c)
mjölkpulver
stärkelse (potatis)
socker
salt
tomatpulver
smakförstärkare (E 621, E 635)
vitlök
maltodextrin (majs, potatis)
lökpulver
arom
kryddextrakt (cayennepeppar, paprika)
surhetsreglerande medel (citronsyra)

Ja det var en del i de här ostbollarna och det tåls att titta närmare på. Nästa inlägg får bli en granskning av innehållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar