söndag 6 oktober 2013

Västkust chips gräddfil och lök

Ja det är inte jag som har särstavat, utan chipsen heter faktiskt Västkust chips. Men jag kan lova att de var mycket godare än vad stavningen är korrekt. Den här sorten hade jag aldrig tidigare smakat, men de var väldigt goda alltså. Jag hoppas att innehållet är bra, för det är alltid tråkigt när man hittar något gott som har negativt innehåll. Varför jag inte läste innehållsförteckningen redan i affären vet jag inte, men chipsen såg så goda ut och jag var nyfiken på hur de smakade, så jag bortsåg nog från det då. Ibland är man lite svagsint...

Innehåll:

potatis
jordnötsolja
solrosolja
kryddblandning (salt, vasslepulver (från mjölk), lökpulver, socker, aromer, kärnmjölkspulver, jästextrakt, jästpulver, persilja, vitlökspulver, syra (mjölksyra))

Vad aromer är står det inget om, men jag ska mejla och fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar