måndag 16 augusti 2010

Te och tillsatser

Jag som nästa hade känslan av att te, det är något som man slipper tillsatser i och häromdagen så skrev jag om en sort med aromer som jag hoppades på var naturliga, men så här svarar tillverkaren på mitt mejl.

Hej, jag har köpt te från er och det står att det finns arom i och jag undrar om alla era teer har naturliga aromer eller om det finns några syntetiskt eller på annat sätt framställda aromer för att efterlikna den naturliga smaken?


Hej!

Tack för ditt mail.

Det kan förekomma aromer som inte är naturliga i våra produkter. Vi har dock ingen förteckning/lista över detta att sända dig.

Har du fler frågor är du välkommen att höra av dig till oss igen!

Vänliga hälsningar/
XXX


Det var ju trist, men jag ska nog hitta fler bra sorter förutom Willys som jag också har kollat och dessutom skrivit om. För övrigt är det ju märligt att de inte talar om vilka sorter som har onaturliga smaker, för då blir ju resultatet att man inte köper någon av deras teer framöver. Men, men, det är deras problem, för det finns massor att välja på så man ska nog klara sig utan just deras te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar