onsdag 11 augusti 2010

Rooibos te från Willys

Te är något som jag aldrig dricker, men det finns ju andra som gör det och vi har alltid te hemma av olika sorter. Senast som jag var och handlade tänkte jag att jag skulle köpa någon ny smak och hittade ett med citrongräs och blåklint. Rooibos hade jag aldrig hört talas om tidigare, men har nu lärt mig att det är afrikaans och betyder ”röd buske”. Man lär så länge man lever och det är märkligt vad mycket det finns som man inte känner till. Teet är förresten från Willys (eget märke) och innehåller:

rooibos
citrongräs
blåklint
arom (citrongräs)

Det ser väl bra ut? Ärligt talat så är det första gången som jag läser en innehållsförteckning på en teförpackning och nu blir jag nyfiken på om det alltid är utan tillsatser eller om det var en lyckträff. Det här får jag återkomma om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar