torsdag 5 augusti 2010

Tacos

Idag blev det tacos till lunch. Snabbt och gott! Men vad finns det i skalen egentligen? Jag hade två sorter, den ena från Santa Maria och så här ser innehållet ut:

majsmjöl
palmolja
salt (1,5 %)

Jag skriver varifrån skalen kommer trots att jag retar mig enormt på att det är just palmolja som de använder. Jag kommer naturligtvis att mejla om det här och jag hoppas verkligen på ett tillmötesgående svar. De andra skalen ska jag kolla senare och jag återkommer om dem.

Men tänk att palmolja fortfarande används i så stor utsträckning. Är vi trots allt så dåligt informerade om varifrån palmoljan kommer? Kanske är det inte så många som reagerar mot den även om man kan tycka att det borde vara känt att regnskog skövlas för att ge plats åt palmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar