tisdag 3 augusti 2010

Lasagneplattor

Det är intressant att se hur olika smak vi har; något som vissa älskar, hatar andra (för att ta till kraftuttryck i matsammanhang). Fast en sak som jag inte kan påminna mig att någon som jag har stött på inte gillar är lasagne och det är så perfekt med just denna rätt eftersom man kan variera den så att alla smaker får sitt.

Jag har ju kikat lite på vad vanlig pasta innehåller, men hur är det med lasagneplattor? Miramonti (från Italien) innehåller endast två ingredienser:

durumvete
vatten

Kan det bli kortare? Om just dessa är de bästa i smaken vågar jag inte uttala mig om, för så stor lasagnetillagare är jag inte så att jag har jämfört olika sorter, men innehållet är utan tvekan tilltalande. Å andra sidan så är väl även plattorna en del av smaken och där kan det säkert skilja sig, så var och en får väl prova sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar