fredag 20 augusti 2010

Kycklingklubbor

Det var ett tag sedan som jag skrev om kyckling, men jag har gjort det några gånger, fast då om filéer eftersom det är det jag alltid köper. Nu gjorde jag dock ett undantag och köpte kycklingklubbor. Inget fel på smaken och det var inte så mycket skinn på som det är ibland (jo jag har köpt vid några tillfällen). Inte för att jag är rädd att äta lite skinn, men det är trist att betala för mer än nödvändigt när det i själva verket är köttet som man vill åt.

I alla fall så läste jag givetvis vad kycklingen innehöll och så här såg det ut:

Styckfrysta kycklingklubbor med del av ryggben från kycklingar uppfödda enligt den svenska djuromsorgsprogrammet. Kycklingklubborna är glaserade med vatten för att bevara smak och kvalitet. Klass A.

Det får man tolka som att det inte finns mer vatten än nödvändigt och även annat skyckfryst som till exempel räkor är vattenglaserade. Klubborna kommer från Lagerberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar