lördag 28 augusti 2010

Svar om cheez cruncherz

För några dagar sedan fick jag svar på mitt mejl om cheez cruncherz och jag hade frågor om både olja och färgämne. Så här svarar tillverkaren:

Hejsan!

Tack för ditt mail.
Vi använder palmolja som vegetabilisk olja till våra Cheez Cruncherz.
E 160 a och E-160 C är orange / gula färgämnen i form av karotener.
Tas ur växter som morot och paprika.
Det finns ingen risk att det är några lösningsmedel kvar i slutprodukten.
Alltså inga häsorisker med dessa E-nummer.

Vänliga hälsningar

Pernilla Sools
Konsumentkontakt
XXX


Det är synd att man inte kommenterar oljan mer än så här, för jag har verkligen svårt att tro att företaget är ovetande om regnskogsskövlingen. Jag får skriva till dem igen och höra om det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar